L'escola
Benvinguts a l’Escola Galí Bellesguard. Acabem d’estrenar el nom, però acumulem ja gairebé setanta anys d’història. Per a nosaltres és un plaer rebre-us a casa nostra.
En aquesta casa estimem l’ofici de mestre, que és el nostre, i el posem al servei de totes les famílies que ens confien l’ensenyament dels seus fills.
La nostra passió és ensenyar. Ens dediquem a procurar la millor formació acadèmica i humana per a tots els nostres alumnes.
El nostre compromís és la innovació conscient. Encomanem als nens i nenes les ganes d’aprendre, sense deixar mai ningú enrere.
Som la Forest School de Barcelona. Situats dins la ciutat i a tocar de la Serra de Collserola, per a nosaltres el bosc i la muntanya són una aula més on anar a conèixer la natura, viure-la amb tots els sentits en primera persona i aprendre a estimar-la genuïnament.
Benvinguts a casa nostra! Volem que també sigui la vostra.
Xavier Ibáñez Puig
Director general
Qui som?
L’Escola Galí Bellesguard va néixer el curs 1955-56. Fins al curs 2022-2023 se’ns coneixia per l’Escola Sant Gregori.
Fundada per Jordi Galí i Herrera seguint els principis pedagògics del seu pare, el gran pedagog Alexandre Galí i Coll, durant trenta anys l’escola va ser dirigida i renovada per la filla del fundador, Montserrat Galí i Izard, sobre els mateixos principis d’innovació conscient. Som l’escola dels Galí.
La marca Galí remet a l’obra d’Alexandre Galí i nomena així un compromís doble: amb l’ofici de mestre transmès de generació en generació, i amb la renovació permanent basada en dades objectives. La voluntat d’innovació conscient constitueix el centre de la nostra filosofia pedagògica i l’arrel de tot el nostre projecte educatiu de centre.
El nom Bellesguard ens situa en el mapa, en un sentit literal, perquè ens trobem en la cruïlla dels carrers Bellesguard i Carles Riba de Barcelona, però també en un sentit simbòlic, ja que la torre de Bellesguard, ben propera a nosaltres, evoca la figura de Martí l’Humà i, d’aquesta manera, la clara vocació humanista que ens defineix.
El nom Galí Bellesguard dona, per tant, a qui vulgui venir a coneixe’ns, les nostres coordenades: el que hem estat, el que som i el que volem ser.
El nostre ideari
1.
Ens proposem cooperar amb les famílies en l’educació dels alumnes que ens són confiats.
2.
La nostra tasca docent es basa en els principis de renovació pedagògica de Maria Montessori i d’Alexandre Galí.
3.
Fidels a aquests principis, renovem contínuament la pràctica docent a partir de la mesura objectiva del treball escolar, amb un compromís d’innovació conscient.
4.
Som una escola catalana oberta al món i atenta als grans reptes socials i mediambientals amb què s’enfronta la humanitat avui dia.
5.
Treballem perquè cada alumne es formi una personalitat sòlida a fi d’adquirir una bona formació humanística, en solidaritat amb les generacions passades, presents i futures.
6.
Afirmem per principi el potencial i les possibilitats de millora de tots i cadascun dels nostres alumnes. Donem una formació d’alt nivell per a tots ells i ens comprometem en la integració dels alumnes amb necessitats educatives especials.
7.
Treballem perquè els alumnes adquireixin una adequada formació de la intel·ligència: autonomia, hàbits i mètodes de treball, disciplina i goig en l’estudi, rigor científic, curiositat, amplitud de mires, esperit d’observació i capacitat crítica.
8.
Treballem igualment perquè els alumnes adquireixen una adequada formació de la sensibilitat i la creativitat a través de les disciplines artístiques, amb especial atenció a la formació musical.
9.
Considerem essencial per a la formació dels nostres alumnes que cada noi i cada noia descobreixi i cultivi totes les dimensions de la vida humana, inclosa l’espiritual.
10.
Convençuts que el contacte amb la natura forma part d’aquesta formació integral, compartim la filosofia de la Forest School i ens constituïm com a Escola del Bosc.
Els nostres valors
Les ganes d’aprendre defineixen el docent genuí.
Només perquè és un etern aprenent , el docent pot ser un bon model per als seus alumnes.
Però una de les propietats de les ganes d’aprendre és que es contagien. Com més coses sabem, més coses volem
saber.
Fer descobrir el goig de comprendre i de saber als alumnes, despertar i alimentar en ells l’alegria i les ganes d’aprendre, és la vocació que defineix la nostra escola.
La llibertat d’esperit és llibertat de pensament i amplitud de mires.
La llibertat d’esperit et permet ser una persona crítica, amb criteris propis, però al mateix temps oberta a les opinions, les maneres de ser i les maneres de viure dels altres.
És el contrari de la rigidesa i el dogmatisme, però també de la inconsistència i la indiferència.
La llibertat d’esperit és una actitud, una manera d’estar en el món: l’actitud que et permet tenir una relació sana, lliure i positiva amb el món, amb tu mateix i amb els altres.
Respectar una persona, o respectar una cosa, significa aturar-se a mirar-la, parar-hi atenció, mirar per ella (etimològicament respectar significa “mirar –spectare– dues vegades –re-”).
Fonamental en l’estudi, l’atenció és també una manera de no apressar-se, de no veure’s arrossegat per la inèrcia o per la pressió del temps, una manera d’entretenir-se en les coses i en les persones, d’estar per elles.
Educar en el respecte i l’atenció és, també, educar la sensibilitat per aprendre a distingir les coses nobles de les vulgars, les coses boniques de les lletges, les coses saludables de les tòxiques.
La persona honesta no comet frau, no és tramposa, no enganya.
No és possible fer-ho sempre tot bé, però la persona honesta no s’amaga, sinó que té el coratge de reconèixer els seus errors i provar de fer-ne esmena.
La persona honesta sap de les pròpies febleses i per això és ponderada a l’hora de jutjar els altres. L’honestedat és el que defineix la persona íntegra.
El rigor és l’amor per la feina ben feta, l’ambició sana que et porta a fer les coses bé i a valorar l’esforç dedicat a les coses que valen la pena.
El rigor no exigeix la perfecció, sinó la reflexió i l’examen que et permet provar de donar la millor versió de tu mateix i millorar el món.
Una persona que fa les coses amb rigor és una persona responsable i autònoma, una persona fiable.
Sensibilitat no és el mateix que emotivitat.
Les emocions ens mouen, ens arrosseguen. La sensibilitat, en canvi, és una mena de brúixola moral. És la capacitat de distingir la bellesa de la lletjor, la bondat de la maldat, la justícia de la injustícia.
La sensibilitat no s’oposa a racionalitat, sinó que proporciona un criteri per a poder pensar bé. El bon gust té així, per a nosaltres, una significació doble, estètica i ètica.
L’entusiasme és l’actitud del qui es lliura en cos i ànima a una activitat o a una causa.
La persona entusiasta es dona generosament a allò que practica perquè ho viu com alguna cosa digna de ser practicada.
L’entusiasme és el senyal de l’amor a les coses a les quals un dedica la seva vida; i és, per tant, un senyal d’amor a la vida.
Volem despertar en els nostres alumnes l’amor genuí pel món comú i per una o altra disciplina, perquè les seves vides s’omplin de sentit d’una manera natural i arrelada a les coses concretes de la vida de cada dia.
Es tracta de fer-los “tocar de peus a terra i volar” (Alexandre Galí), de compartir amb ells, i encomanar-los, les ganes de viure.
El nostre equip
Director General:
Xavier Ibáñez Puig
Directora d’Educació Infantil:
Marta Marín Aparicio
Directores de Primària:
Bibiana Ruestes Montagut (1r, 2n i 3r)
Isabel Olóndriz de Moragas (4t, 5è i 6è)
Director de Secundària
(ESO i Batxillerat):
Xavier Ibáñez Puig
Cap d’Estudis de Secundària:
Pau Torcal Sirera
Director de l’Escola de Música:
Pau Torcal Sirera
Cap del seminari de Llengua:
Abel Ramon Vidal
Cap del seminari de Matemàtiques:
David Virgili Correas
Cap del seminari d’Anglès:
Marta Riba Singla
Cap del seminari de Socials i Filosofia:
Pablo Sandoval Villarroel
Cap del seminari de Ciències:
Begoña Vendrell Simón
Cap de la SIEI
Mar Jiménez de Miguel
Coordinadora d’Innovamat:
Cecília Calvo Pesce
Coordinadora de la Forest School:
Begoña Vendrell Simón
Coordinador de les PAU i Orientador:
Lluís Sarri Capdevila
Coordinador d’activitats extraescolars:
Javier Rebollo Izquierdo
El personal docent
El personal docent
Mestres generalistes d'Educació Infantil (tutores)
Montse Benavent Bañuls
Magisteri
Postgrau en Psicomotricitat
Mari García Domínguez
Magisteri
Marta Marín Aparicio
Llicenciada en Pedagogia
Mireia Maristany Daunert
Magisteri
Carme Pedrazas Gallart
Magisteri
Cristina Soriano Marfà
Magisteri (Anglès)
Mestres generalistes de Primària (tutors i tutores)
Òscar Amaya Gallén
Magisteri (Educació Física)
Laia Bassols Estapé
Magisteri
Mariona Bragulat de Odriozola
Magisteri
Albert Canals González
Magisteri (Educació Física)
Berta Candell i Vilardaga
Magisteri
Yolanda Casanovas Crespí
Magisteri
Llicenciada en Psicopedagogia
Patrícia Céspedes Busqué
Magisteri
Anna Novella Segarra
Magisteri
Formació en Artteràpia
Bibiana Ruestes Montagut
Magisteri
Violeta Sagalés Roig
Magisteri
Títol Superior en Direcció de fotografia i operadora de càmera
Gualbert Vargas Gómez
Magisteri
Llicenciat en Pedagogia
Especialistes d'Infantil i Primària
Raquel Carrón Mata
Magisteri (Anglès)
Anglès
Carla de la Moga Clement
Magisteri
Psicomotricitat
Paula Fernández Muro
Filologia anglesa i Música
Anglès
Ana Giménez Cervera
Magisteri (Música)
Grau mitjà de viola
Música
Júlia Guerrero Torra
Llicenciada en Filologia francesa
Llengua i literatura catalanes i Llengua francesa
Lluïsa-Rosa Lucas Besora
Pedagogia musical
Professora de piano
Música
Isabel Massaneda Drets
Llicenciada en Filologia Anglesa
Anglès
Marta Mestre Bruix
Llicenciada en Humanitats i Postgrau en Disseny l’elements gràfics d’EINA
Plàstica i Disseny per ordinador
Isabel Olóndriz de Moragas
Magisteri (Ciències Humanes)
Especialista en pertorbacions del llenguatge i l’audició
Català i Socials
Núria Pociello Aymà
Geografia i Història i Magisteri
Socials
Josep Pujol Cardenal
Magisteri. Doctor en Història contemporània
Cultura i tradició i Castellà
Eva Roquet Abenoza
Llicenciada en Filologia Clàssica
Català, Castellà, Grec i Llatí
Vanessa Sala Roquet
Titulada en Art Dramàtic i Formació de l’Actor per l’escola Nancy Tuñón-Jordi Oliver.
Teatre
Begoña Vendrell Simón
Biologia i Antropologia Cultural
Forest School
ESO i Batxillerat -
Seminari de Llengua i Literatura
Jezabel Koch
Doctora en Literatura medieval
Castellà i Literatura castellana
Isabel Olóndriz de Moragas
Magisteri (Ciències Humanes)
Especialista en pertorbacions del llenguatge i l’audició
Català i Socials
Abel Ramon Vidal
Llicenciat en Humanitat
Català, Castellà, Ètica i Literatura catalana i castellana
Eva Roquet Abenoza
Llicenciada en Filologia Clàssica
Català, Castellà, Grec i Llatí
Vanessa Sala i Roquet
Llicenciada en Filologia i Literatura Anglesa
Anglès, Ètica i Literatura Universal
Pablo Sandoval Villarroel
Doctor en Filosofia
Castellà, Grec, Llatí i Filosofia
Lluís Sarri Capdevila
Llicenciat en Filologia Catalana i Filologia Hispànica
Català i Literatura Catalana
ESO i Batxillerat -
Seminari de Matemàtiques
Marc Caelles Vidal
Graduat en Matemàtiques UB – premi al millor expedient
Matemàtiques
Cecília Calvo Pesce
Matemàtica. Doctora en Didàctica de les Matemàtiques.
Matemàtiques
Laura Castaño Coral
Graduada en Economia
Matemàtiques, Economia, Empresa
Fernando Raimúndez de la Calle
Graduat en Bioquímica
Matemàtiques, Química i Biologia
Èric Seró Cardona
Graduat de Física i Músic
Matemàtiques i Física
David Virgili Correas
Llicenciat en Matemàtiques i investigador
Matemàtiques
ESO i Batxillerat -
Seminari de Llengües estrangeres
Elisenda Amado Anglí
Llicenciada en Filologia francesa
Francès i Literatura francesa
Cristina Bonastre Riu
Llicenciada en Filologia anglesa
Anglès
Jorge Garnica Caseres
Llicenciat en Filologia Anglesa i Jazz
Anglès
Júlia Guerrero Torra
Llicenciada en Filologia francesa
Català, Francès i Literatura francesa
Isabel Massaneda Drets
Llicenciada en Filologia anglesa
Anglès
Marta Riba Singla
Graduada en Estudis Anglesos
Ètica i Anglès
Vanessa Sala i Roquet
Llicenciada en Filologia i Literatura Anglesa
Ètica, Anglès i Literatura Universal
ESO i Batxillerat -
Seminari de Ciències naturals i experimentals
Francesc Blasi Perujo
Llicenciat en Ciències Físiques
Física i Tecnologia
Fernando Raimúndez de la Calle
Graduat en Bioquímica
Matemàtiques, Química i Biologia
Violeta Saló Rocamora
Llicenciada en Biologia
Naturals, Biologia i Tecnologia
Eugènia Santacana Verdet
Arquitecta
Dibuix tècnic
Èric Seró Cardona
Graduat en Física i Músic
Física, Matemàtiques i Programació
Josep Serrarols Viñas
Llicenciat en Ciències Biològiques i Alpinista
Naturals i Biologia
Begoña Vendrell Simón
Llicenciada en Biologia i Antropologia Cultural
Biologia, Geologia i Forest School
ESO i Batxillerat -
Seminari de Ciències socials i Filosofia
Laura Castaño Corral
Llicenciada en Economia
Economia, Empresa i Matemàtiques
Xavier Ibáñez Puig
Doctor en Filosofia
Ètica i Filosofia
Pau Moncho Jiménez
Llicenciat en Història
Història
David Muñoz López
Llicenciat en Història i en Filosofia
Socials, Història i Filosofia
Núria Pociello Aymà
Magisteri i Llicenciada en Geografia i Història
Socials
Pablo Sandoval Villarroel
Doctor en Filosofia (Sorbona)
Grec, Llatí, Castellà, Ètica i Filosofia
Pau Torcal Sirera
Llicenciat en Història i en Flauta
Música i Socials
Educació Visual i Plàstica i Educació Física
Marta Mestre Bruix
Llicenciada en Humanitats i Postgrau en Disseny l’elements gràfics d’EINA
Plàstica i Disseny per ordinador
Javier Rebollo Izquierdo
Llicenciat en INEFC
Educació física
Sílvia Saula Martín
Llicenciada en Belles Arts i Comunicació Audiovisual
Plàstica, Comunicació Audiovisual i Dibuix artístic
Biblioteca, comunicació i SIEI
Eva Miraball Monzón
Llicendiada en Bibliotecoeconomia
Bibliotecària
Sílvia Saula Martín
Llicenciada en Belles Arts
Comunity manager
Anna Gómez Pastor
Diplomada en logopèdia
Logopeda
Mar Jiménez de MIguel
Psicòloga
Coordinadora SIEI
Marta de Gispert Uriach
Magisteri
Mestra de suport SIEI
Meritxell Recasens Sas
Magisteri
Mestra de suport SIEI
Nuri Redondo Patón
Magisteri
Mestra de suport SIEI
Fina Villar Vila
Magisteri
Mestra de suport SIEI
Escola de Música
Maria Aguilera Ávila
Música i Musicoteràpia
Guitarra, instruments de corda polsada i musicoteràpia
Víctor Bausà Gómez
Llicenciat ***
Saxo, clarinet i conjunts
Marta Boixader Coromina
Llicenciada ***
Sensibilització musical
Mònica Cubero Martínez
Llicenciada ***
Piano
Marta García Toledo
Llicenciada ***
Piano
Julio Hermida Rodríguez
Llicenciat ***
Piano, cant, coral i Creativitat musical
Frederic Ibáñez Vidal
Interpretació de Música Clàssica i Contemporània
Violí i orquestra
Pere Iniesta Terré
Llicenciat ***
Bateria i guitarra elèctrica
Héctor Jaca Ortiz
Grau ***
Guitarra
Lluïsa-Rosa Lucas Besora
Pedagogia musical i Piano
Piano
Joao Rodrigues Vieira
Grau ***
Bateria i Creativitat musical
Clàudia Romaní Raventós
Grau ***
Violoncel i orquestra
Pau Savall Blanchar
Grau ***
Saxo i clarinet
Pau Torcal Sirera
Història i Flauta
Flauta i conjunts
El personal no docent
Cels Arnao Garcia
Informàtic i Responsable de protecció de dades
Sílvia Díez Peralta
Comptable i Cap d’Administració
Angi Hernández Corona
Secretària Pedagògica
Olga Muñoz Duque
Recursos humans
Clara Novella Segarra
Secretària d’atenció al públic i Secretària de l’Escola de Música
Raquel Ocaña Molina
Secretària d’atenció al públic
Santi Pla Sanglas
Manteniment
Ricardo Salguero Bernal
Cap de manteniment
El personal no docent
L’AFA és l’Associació de FAmílies de l’escola.
Les activitats principals de l’AFA són:
– Organitzar la Festa de Benvinguda i la Festa de Carnestoltes.
– Organitzar un cicle de conferències per a totes les famílies de l’escola sobre temes relacionats amb l’actualitat d’infants i adolescents i l’educació.
– Oferir als socis de l’AFA i gestionar el servei Compartim de reutilització de llibres.
La seva junta de govern té la composició següent:
President:
Cristian Gago Caballero
Secretària:
Meritxell Llòria Llauradó
Tresorera:
Carmen Barnils Puigvert
Community Manager:
Sabrina Sphere
Contacte: afa@galibellesguard.cat
La Fundació Sant Gregori és la propietària de l’escola.
La seva funció és vetllar per la continuïtat del projecte d’escola:
– Garantir el respecte de l’ideari de l’escola.
– Elaborar plans estratègics de millora.
– Fer el seguiment de la direcció.
– Supervisar la gestió econòmica.
El seu òrgan de govern és el Patronat, que actualment té la composició següent:
Secretari no patró:
Xavier Ibáñez Puig
Vocals:
Albert Alsina Álvarez
Joan Manuel Aparicio Puiggròs
Maria Elena Marzo García
Isahac Oliver Ponce
Diana Porrata Bonnin
Vicepresident:
Nicolau Victorino Brosa Carulla
President:
Montserrat Galí i Izard
L'escola en documents
Projecte lingüístic
Pendent
Pla digital
Pendent
Entitats col·laboradores