Menú

contacta'ns


  • C/ Carles Riba 11-15, 08035 Barcelona

  • Tel. +34 93 212 31 08




  • Secretaria -gbellesguard@galibellesguard.cat


    Administració – administracio@galibellesguard.cat


  • Comunicació – comunicacio@galibellesguard.cat

  • Educació Infantil – einfantil@galibellesguard.cat

  • Esports – esports@galibellesguard.cat

  • Escola de música – escolamusica@galibellesguard.cat


Sol·licitud d’entrevista (cliqueu al damunt).


Portes obertes

Dissabte 1 de febrer de 2025

de 10:00h a 13:00h / Educació Infantil – Primària – ESO – Batxillerat


Divendres 21 de febrer de 2025

de 9:30h a 11:30h / Educació Infantil – Primària


Divendres 7 de març de 2025


de 9:30h a 11:30h / Educació Infantil – Primària – ESO


Inscripcions aquí.


Podeu demanar entrevista individualitzada al 93 212 31 08.


preguntes freqüents

1. És fàcil arribar a l'escola?

Sí, és fàcil. Tot i trobar-nos en un lloc privilegiat al costat de la muntanya, estem molt ben comunicats amb la ciutat. A la pàgina “Serveis” trobareu el detall de com arribar a l’escola i dels serveis de domicili i de llançadora.

2. Quins horaris feu? Teniu
acollida i servei de postescolar?

El marc horari és:

-A Infantil: de 9h a 16.30h.

-A Primària: de 8.45h a 16.45h.

-A 1r, 2n i 3r d’ESO: de 9h a 16.45h.

-A 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: de 8h a 14.30h.

A Infantil hi ha servei d’acollida gratuït.

Els alumnes de tots els altres cursos poden arribar a l’escola a partir de les 8h. S’esperen al pati, custodiats per vigilants de pati.

A Infantil hi ha servei de postescolar, que cal contractar.

3. Poseu molts deures?

La funció dels deures és doble: crear de mica en mica l’hàbit de treballar cada dia, perquè no costi fer-ho quan, en els cursos superiors, aquesta activitat sigui necessària; i consolidar la feina feta a classe.

Per aquest motiu, posem deures, però no en grans quantitats, sinó de manera que siguin compatibles amb altres activitats a la tarda, i sempre amb un fort sentit pedagògic.

4. Aposteu per les noves tecnologies?

Les noves tecnologies són instruments, no un fi en si mateixes.

Com a instruments, tots els alumnes han de sortir de l’escola tenint-ne un domini excel·lent, no només en l’ús de programes i aplicacions, sinó també en els coneixements de robòtica i llenguatges de programació.

Però rebutgem el seu ús indiscriminat. Primer, perquè el domini de les noves tecnologies pressuposa altres destreses i coneixements que cal dominar abans. I segon, perquè està demostrat que l’exposició indiscriminada a les pantalles és perjudicial per a l’aprenentatge i per a la salut.

Per tot això, introduïm les noves tecnologies de manera progressiva i sempre quan hi ha un motiu pedagògic que demana la seva introducció. A Infantil i als primers cursos de Primària l’exposició a les pantalles és testimonial, no supera els 45 minuts setmanals, sempre en una activitat acadèmica i sota la supervisió amatent de les mestres.

En tots els cursos i des de sempre, l’ús de telèfons mòbils és prohibit a l’escola. Els alumnes no tenen ordinador personal ni llibres digitals. Quan cal treballar amb ordinadors, els alumnes es desplacen a les aules equipades amb ordinadors.

 

5. Com feu el servei de menjador?

El menjador és un espai educatiu més. De petits hi treballem els hàbits. De més grans els alumnes assumeixen responsabilitats a través de càrrecs: parar taula, omplir la gerra d’aigua, escombrar, reciclar, etc.

En totes les edats, fomentem una alimentació saludable. Tenim cuina pròpia i cuinem amb productes de proximitat.

6. Quines extraescolars oferiu?

Tenim tres extraescolars: l’escola de música, els esports extraescolars i l’anglès extraescolar.

Podeu consultar l’oferta i els horaris dels dos primers en les pàgines “Estudis” (per la música) i “Serveis” (pels esports).

Pel que a l’anglès, oferim un servei ofert pel CIC Escola d’Idiomes, amb dues característiques pròpies: les classes es fan al migdia (i no en horari extraescolar), i el preu és més ajustat. N’informem anualment a través del Butlletí de cada curs.

7. Com plantegeu les tutories?

Per als més petits, la tutora és el referent, la mestra amb qui fan un vincle més fort i els transmet confiança, alegria i seguretat.

La funció de tutor a tots els cursos és doble.

-D’una banda, acompanyar el grup classe i cadascun dels alumnes a donar la seva millor versió.

-De l’altra, fer que la comunicació entre les famílies i l’escola sigui fluïda, que hi hagi sempre entesa en l’objectiu compartit de tirar endavant tots els alumnes.

La proximitat és un dels punts forts de l’escola: tant els tutors com els directors són propers i assequibles. És fàcil comunicar-se amb ells i rebre sempre una resposta als problemes i els dubtes en un diàleg fecund.

 

8. Quines llengües estrangeres s'estudien?

A l’escola s’estudia l’anglès des del primer curs, Infantil 3, i francès a partir de 5è de primària.

Preparem els alumnes per als exàmens externs (Delf, First, Advanced), i a batxillerat oferim el Batxibac.

9. Els professors de llengües estrangeres, són nadius?

No, no ho són, però tots ells han fet llargues estades a països anglòfons. Cada any disposem, això sí, d’auxiliars de conversa per a totes les etapes que sí que són nadius.

10. Com feu l'adaptació?

Cada nen i nena i cada família és un món, i, per tant, no tenim un protocol rígid que hagi de complir tothom, sinó que ens adaptem a les necessitats de cada cas. Acompanyem sempre els infants i les seves famílies perquè l’entrada a l’escola sigui una experiència feliç.

11. Feu natació?

Fem natació des d’Infantil 3 fins a 2n de Primària. La natació està inclosa en la quota escolar, i la fem a la Piscina Municipal de La Bonaigua (Sant Just Desvern).

12. Com és la comunicació amb l'escola?

Un dels punts forts de l’escola és la proximitat amb les famílies, no només per part dels tutors, sinó també per part dels directors. Comunicar-se amb l’escola i tenir resposta és molt fàcil.

A Infantil la comunicació és diària, si cal. En tots els cursos, els canals de comunicació permeten a les famílies rebre resposta puntual davant de qualsevol dubte o inquietud que puguin tenir.

13. Els alumnes porten uniforme?

A l’escola només l’equipament esportiu és uniformat en totes les etapes. A Infantil i Primària, els alumnes porten bata. A partir de 1r d’ESO, no hi ha ni bata ni uniforme (excepte per al cas ja comentat de l’educació física).

Tota la roba (equipament esportiu i bata) s’adquireix a la mateixa escola.

14. Com tracteu els casos d'assetjament?

Segons els experts, la causa principal de l’assetjament és el nivell d’estrès que hi ha en una escola o en una classe. Per aquesta raó, el més important és la prevenció i l’acompanyament. Una atmosfera emocionalment saludable, neta d’estrès,  en totes les activitats escolars és la millor prevenció.

Si voleu una explicació detallada d’aquest punt, podeu consultar el Pla de convivència, que trobareu en aquesta mateixa web, en l’apartat “L’escola en documents” de L’ESCOLA.

15. Teniu bons resultats?

Els bons resultats acadèmics es reflecteixen en el rendiment mostrat pels nostres alumnes a les proves externes que passen tots els alumnes de Catalunya. Podeu consultar aquests resultats a l’article “Resultats” que trobareu a la Home d’aquesta pàgina web.

Més enllà de la qualitat acadèmica, l’escola té un compromís amb la qualitat humana: els bons resultats acadèmics els obtenim sense menysprear cap alumne a causa de les seves dificultats, sinó tirant-los tots endavant.

Per a nosaltres, la qualitat acadèmica que no va acompanyada de qualitat humana no és autèntica qualitat.

Preinscripció i matriculació

Les persones interessades a conèixer el nostre projecte educatiu, poden demanar una entrevista per telèfon o emplenar el formulari que trobaran clicant damunt de Sol·licitud d’entrevista.


Seran ateses pel director o directora de l’etapa on vulguin matricular el seu fill, i així podran  rebre una informació detallada i personalitzada en funció dels seus dubtes i interessos.


Presentació de sol·licitud de preinscripció oficial:


La sol·licitud de preinsicripció és electrònica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a internet, accedint al web: preinscripcio.gencat.cat


Cal que el pare, mare o el tutor/a legal que faci el tràmit tingui una eina d’identificació digital, com pot ser la T-CAT, el DNI electrònic, el sistema Clave o d’IdCAT Mòbil.


Si no es pot obtenir una identificació digitial, s’ha d’utilitzar la sol·licitud en suport informàtic, en què caldrà adjuntar la documentació identificativa de la personal sol·licitant per motius de seguretat:


– Fotocòpia del llibre de família.


– Fotocòpia o foto del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor).


Calendari

PREINSCRIPCIÓ

-Publicació de l’oferta inicial: 11 de març de 2025.

-Presentació de sol·licituds (tramesa electrònica) (EI3, EI4, EI5 i Educació primària): del 12 al 26 de març del 2025.

-Presentació de sol·licituds (tramesa electrònica) (ESO): del 14 al 26 de març del 2025.

-Presentació de documentació (data límit): fins al 28 de març de 2025.

-Publicació de les llistes amb el barem provisional: 24 d’abril del 2025.

-Reclamacions: del 24 al 29 d’abril del 2025.

-Publicació de la llista baremada un cop resoltes les reclamacions: 5 de maig de 2025.

-Sorteig: 8 de maig del 2025.

-Publicació de la llista ordenada: 9 de maig del 2025.

-Ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre: 21 i 22 de maig de 2025:

-Publicació de l’oferta final: 16 de juny de 2025.

-Publicació de les llistes d’admesos i llistes d’espera: 16 de juny del 2025.

-Període de matriculació (Infantil, Primària i ESO): del 25 de juny al 3 de juliol de 2025.

Criteris d'admissió

Els criteris del present curs, 2024-2025, encara no han estat publicats. Escrivim aquí els del curs passat, 2023-2024, només com a mera orientació, tot advertint que hi pot haver variacions. En el moment en què se’ns comuniquin els criteris d’aquest any, actualitzarem aquesta informació.

Criteris generals

-Germans escolaritzats al centre: 50 punts.

-Proximitat del domicili habitual de l’alumne al centre o proximitat del lloc de treball del pare, mare o tutor:

*Quan el domicili habitual estigui a l’àrea d’influència del centre: 30 punts.

*Quan el domicili del lloc de treball del pare, mare o tutor és dins l’area d’influència del centre: 20 punts.

*A Barcelona ciutat, quan el domicili habitual és al mateix districte municipal on està ubicat el centre, però no en la seva àrea d’influència: 15 punts.

*Quan el domicili habitual és al mateix municipi del centre però no en la seva àrea d’influència ni en el mateix districte municipal: 10 punts.

-Renda anual de la unitat familiar. Quan el pare, mare o tutor siguin beneficiaris de l’ajut de la renda mínima d’inserció (RMI): 15 punts.

Criteris complementaris

-Discapacitat de l’alumne, pare, mare, tutor o germans igual o superior al 33%: 15 punts.

-Pare, mare, tutor/a legal treballant al centre educatiu: 10 punts.

-Família nombrosa: 10 punts.

-Família monoparental: 10 punts.

-Alumne nascut en part múltiple: 10 punts.

-Situació d’acolliment familiar: 10 punts.

-Condició de víctima de violència de gènere o terrorisme: 10 punts.

Documentació a presentar amb la preinscripció

La documentació requerida que consignem aquí correspon a la preinscripció del curs passat, 2023-2024. La fem constar només com a mera orientació, tot advertint que hi pot haver variacions. En el moment en què se’ns doni la informació corresponent al curs actual, actualitzarem aquesta secció.

Documentació que s’ha de presentar juntament amb el full de Preinscripció oficial

– Original i fotocòpia del llibre de família.
– Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor).
– Original i fotocòpia del DNI de l’alumne o alumna en cas que sigui major de 14 anys o tingui DNI tot i ésser menor de 14 anys.
– Original i fotocòpia de la TSI (targeta sanitària individual) Si no se’n disposa el Departament d’Ensenyament consultarà el codi CIP de la targeta sanitària individual al CatSalut.

Documentació que s’ha de presentar per justificar els criteris generals d’admissió

Per justificar la proximitat del domicili:

– Certificat d’empadronament o volant municipal de convivència de l’alumne amb la persona sol·licitant quan el domicili que s’al·lega no coincideix amb el del DNI.
– Còpia del contracte laboral o del certificat emès per l’empresa, quan s’al·lega el domicili del lloc de treball.

Per justificar els punts per renda:

– Documentació acreditativa de ser beneficiari de l’ajut de la renda mínima d’inserció (RMI).

Per justificar discapacitat:

– Original i fotocòpia del certificat de disminució, igual o superior al 33%.

Per justificar família nombrosa o monoparental:

– Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent.

Per justificar malaltia crònica:

– Informe emès per un metge del sistema públic de salut, o certificat mèdic oficial amb signatura legalitzada pel Col·legi de Metges de la demarcació corresponent, en els quals s’indiqui expressament que l’alumne està diagnosticat d’una malaltia crònica que afecta el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs, que especifiqui de quina malaltia es tracta.

Mapa escolar i llistes d'assignació i d'espera

Cliqueu al damunt:

Mapa escolar:

Mapa escolar.

LListes:

-Encara no hi ha llistes del present curs.

Vols treballar amb nosaltres? (clica al damunt).